Monday, July 15, 2013

Ramadhan Al-Mubarak

Assalamualaikum
Bismilahirahmanirahim 

Allhamdullilah,,dah berapa hari dah kita dapat berpuasa pada bulan yang mulia ni,
teringat dulu masa zaman kanak-kanak
rasa macam nak cepat je habis puasa
sebab apa ? nak raya la kan,
tapi bila dah tua2 ni ceh..tua ? 
nak kumpul lah pahala banyak-banyak
sesungguhnya sebelum ni kita alpa dengan duniawi,,akhirat jangan di tinggalkan.
Aku pun xtau la kenapa,
bulan ramadhan kali ni memberi seribu makna kepada aku
rasa meresap lah dalam jiwa walaupun pelbagai dugaan datang kepadaku pada bulan yg mulia ni.
Kalau korang nak rasa macam aku rasa,
try pergi sembahyang terawih,InsyaAllah..
aku cakap ni untuk sesiapa yang x pernah pergi sembahyang terawih tu korang akan rasa kosong sangat jiwa tu,percaya lah.
Sembahyang terawih ni,korang x perlu buat banyak2 pun xpa,
8 rakaat pun dah memadai asalkan solat kita tu kusyuk dan penuh makna.
okay lah, itu sahaja yang aku nak cerita.
semoga ramadhan kamu lebih bermakna dari sebelumnya.
assalam :D

No comments :

Post a Comment