Tuesday, March 26, 2013

Nabihah Mohd Jais

Assalamualaikum....
hari ni tergerak nak update belog
setelah sekian lama sunyi sepi.. hihih
actually,,entri hari ni xde kena mengena dengan aku
tapiii
entri hari ni pasal seorang insan yg bernama Nabihah
huhu..
Korang mesti tertanya-tanya siapa kah gerangan tuan hamba nya itu
dia x lain dan x bukan
my only BFF
....
kat cni aku nak cerita la serba sedikit bagaimana aku boleh kenal dengan dia.
cerita dia bermula dari sini.....******(imbau kejap) hihi
aku kenal dengan dia dari form 1
masa tu kami sama2 pengawas
masa mula2 aku nengok dia
aku x berapa suka
aku pun xtau kenapa
mungkin memang sifat semula jadi aku yg susah nak mesra dengan orang.
x semena2,,kteorg ditugaskan
menjaga satu kawasan blok nie.
time ctu lah kteorg mula rapat.
naik fom2,,ting boleh pulak satu kelas
lagi lah bertambah2 rapat aku dengan dia
duk sebelah2 pulak uh
yg bestnya,,,
aku tolong cover dia tidur
hihihi
bila da rapat
macam2 la kteorg share kan
tapi kan...
ada satu hari ni....
kteorg pernah bergaduh
punca nya dari aku lah
xtau lah dia igt lagi atau x
time uh,,aku boleh mengata pasal dia dekat seorg hamba Allah ni
nak di jadikan cerita
hamba Allah ni pun bagi lah tau apa yg aku cakap pasal dia ni
hrmmm..time uh bergaduh besarlah 
lama gak kut,,
seminggu ada
macam2 aku wat,minta maaf semua ada
time uh betul2 dia marah dengan aku
angkat call pun x.
hrmmm...last2 bukak juga hati dia nak maafkan aku...
start uh aku janji pada diri aku
x kan buat macam tu lagi kat dia.
itu time form 2...
masa naik fom 3,,
kteorg dah x satu kelas sehingga la ke form 5
tapi kteorg still contact lagi
bak kata org,,,
kawan la byk mana pun,tapi kawan yg paling jujur hanya seorang..
lepas tu,,,bila result spm masing-masing x memberangsangkan
kteorg pun bercadang nak sambung form 6 sesama
kelas yg sama
kata nya nak belajar sesama dan sungguh2
nak tebus segala kegagalan dahulu..
dan
alhamdullilah...
masa 18.3.2013
result stpm di umumkan
time tu kteorg berkongsi kegembiraan sama2 :)
insyallah lepas ni 
kalau ada rezeki kita
kita sambung u sama2.. amin.
ok stop la cerita pasal sejarah hubungan kteorg.
sekarang aku nak share lak perangai pelik dia sepanjang 7 tahun persahabatan kteorg.

antara perangai pelik dia adalah :
  • penjimat ? sometime kedekut pun ada.hihih
  • mulut dia kalah azwan ali. hihihi
  • air aku,air dia...hihi
  • buat perangai uh suka malukan aku. hahaha
  • suka sangat pakai kasut apek @ kungfu
ok..antara moment yg aku x leh lupa adalah :
  • naik motor skuter berdua dan berjam2 pergi rumah mojo.haha
  • kes tebu
perbezaan kteorg lah yg membolehkan kiteorg rapat sampai sekarang :
  • aku gemok,dia kering
  • aku suka kucing dia x suka
antara lagu kenangan kita :

muse-starlight


gwen stefani - sweet escape

and





lasttttttttttttt...........


No comments :

Post a Comment