Sunday, December 16, 2012

alkisah ceritera form 6

Assalamualaikum w.b.t
sudah lama x update blog ni..
so mood nak menulis pun agak terbatas..huhu
memadangkan ada cerita menarik yg hendak aku kongsi 
dan aku rasa cerita tu patut aku update kat sini
mana tau 5 tahun akn dtg boleh aku bca balik :)
ok..mula bercerita.

form 6 ?
lepas aku tamat ting.5 aritu,
result aku x la baik mana,,so aku cuba je apply mn2 tmpat bljar,
mn yg dpt aku sambar la.
tp masa uh keputusan fom6 kuar dlu dri poli.
so aku amek kptusan g fom6, mn la tau kut2 x dpt kan poli nt tp klu dpt aku igt nak berhenti fom 6.
tapi ape yg jadi,aku amek keputusan tuk teruskan fom6.
sbb ape ?
sbb..fom 6 ni byk mengajar n menyedarkan aku..
cikgu2 byk bg kata2 semangat yg masih terpahat dlm hati n ingatan aku..
ok la aku nak share ckit pasal fom 6.
antara-nya :

1)GURU
  • cikgu  lokman : omg...satu kelas tahu aku suka ckgu ni,dia ibarat mcam ayah kepada kiteorg,,aku syg sgt dekat dia mcm aku syg bpk aku.ckgu ni slalu amek berat pasal kelas aku.dia selalu nak yg terbaik untuk budak2 kelas aku.byk berkorban,berdoa,lg 1 paling aku suka dy slalu buat org gelak dgn loyer buruk dy n one important lg dia seorg cikgu yg cool n sempoi n sporting gler, bygkan la korg boleh cite pasal artis dekat dia....thats my teacher ! dia ajar sejarah.
  • cikgu azilah : woo..my class teacher , cikgu ni gengster..hehehe..cool la cikgu.dia ajar p.am 2(b)..kdg2 aku takut nak ckp ngn dia . hehe 
  • mdm masliza : dia ajar aku muet,,sangat2 sporting tp kdg kala dia blh jugak jd seorg yg tegas
  • cikgu jamaliah : dia selalu gelar kn diri dy bonda.hehe...aku suka cikgu ni,,byk2 cikgu perempuan aku rapat dengan dia,dia ajar aku p.p 2.
  • cikgu azizun : dia ajar bm 1 aku phm, pendiam tp dia x suka anak murid pijak kepala dia.
  • cikgu hashimah : dia ajar bm 2,cikgu ni byk brkongsi pengalaman,pglman dia tu byk jugak bg dorongan dekat aku nak belajar n paling pntg aym masak kicap cikgu no one ! yummyyy.. :)
  • cikgu nohashimah nc : amat mementingkn perpaduan.hehe,,dy suka klu kite sekelas amalkn konsep 1 msia,cra pngajarn dia aku phm sbb dia slalu bg contoh yg ringkas n tepat,dy mengajar p.p 1
  • cikgu mala : mengajar p.am 2, ajar buat graf n cikgu paling putih.hehe
  • cikgu zairudin : cikgu yg paling byk bg nasihat tanpa jemu setiap kali bila dy masuk, pktaan yg paling aku xkn lupa `berapa jam study ?' .masing2 nt terkial2 nak jwb. hehe
  •  
guru-guru pra-u SMKTAB
EN.LOKMAN,time ni amek gambar dia curi2,,pas uh dia perasan but dia x marah pun..sangat sporting ^_^
     
2)kawan lelaki
~sapik :ketua kelas,pandai,kekadg loyer buruk ! huhu
~ikhmal: abg long kelas
~aiman :kpop
~acad:bola
~zarul : pendiam
~wan:angin x menentu
~afiq:selalu absent
~ishar : suka ido dlm kelas
 jejaka sejarah

3)kawan perempuan
~aqilah : penolong
~asilah:tq bab bg pinjam fone on9 dlm kelas :P
~kumutha: teachers yg garg tp baik slalu share
~archana : jln n ckp laju
~kanages : pidato
~kanages:kiut
~shahera:slalu tumpangkn balik . thaz :)
~aspa:kakak yg baik
~pain :thanz bg pinjam buku yg ilmiah
~rabiatul:bwk moto jgn laju2
~diba:bintang air mata :p
~jc:peneman balik skula aku
~jun : adik
wanita sejarah
4)my best frend
~nabihah : always dengan aku,syg sgt kat dia smpai bila2,, fhm febret aku,tau ape yg aku xsuka,x tergambar lah....
~syahirah : geng gemok aku :),rindu nak main word search ngn kau dekat hp jun
~fatin : mber gosip artis n dunia aku.. telah berjaya pengaruh kn kpop dekat aku.




5)pengalaman
byk pengalmn aku dpt masuk form 6 nie....hmm,,
wlupn 1 thun stgh je bljar tp mcm 2 bnda aku dpt.
antaranya dpt bff yg baik.jadi mc,wakil pmpuan g kem ihya ramadhan,nangis sbb kwn2 buat (mcm dak tecik),gembira,jln2 raya 2011 reramai naik motor smpai khg, xkn lupa moment tu,raya rumah cikgu2,kolokium,masuk koir nyanyi tuk cikgu,buka puasa,pergi lari sesama...hmm..byk la.



 vroom2...mat rempit sejarah :p

ok..one word,,setiap detik dan saat xkan aku lupa kan,wlupan setahun setengah,byk kenangan manis dan pahit yang dilalui... semoga kita semua mendapat keputusan yang cemerlang dalam stpm nanti.
insya-allah.
rindu korang semua,nak jumpa pun semua da pakat2 kerja eh ?
ok x ape,,
ada masa kita wat reunion k..
love u all.
matlamat kami sekeluarga :)


good bye pra-u sejarah  :(

No comments :

Post a Comment